Byte & Retur
Ångerrätt - 30 dagar
Ångerrätten innebär att du får lov att öppna förpackningen och undersöka varan för att du ska kunna avgöra om den motsvarar dina förväntningar eller inte.
1. Fyll i en retursedel och bifoga den i paketet. Du hittar retursedeln här: link
2. Emballera varan samt alla medföljande tillbehör väl och bifoga en kopia på fakturan eller annat köpsbevis.
3. Önskar du att spara pengar på returfrakten, kan du köpa en returetikett hos oss. Du hittar den här
Returadressen är: byStroom, Møllevej 5, 8581 Nimtofte, Danmark.
4.Lämna in paketet hos närmaste postombud.
5. Vid ångerrätt/byte står du som kund för returfrakten. Önskar du byta storlek eller färg på en vara så bjuder vi på frakten på den nya varan som skickas till dig.
6. Du har som kund ansvaret för att din retur når oss. Notera kolli-ID på paketet du skickar eller be ditt postombud om kvitto.
Det är naturligtvis också möjligt att byta varan - se bara till att notera vilken vara du vill byta till istället.
När du ångrar ditt köp får du naturligtvis tillbaka det belopp du har inbetalat till oss. Beloppet överförs till det kort du har betalat med när vi har fått varan retur och kontrollerat att den lever upp till reglerna för ångerrätt.
Observera att det kan ta mellan 2 till 30 dagar innan beloppet är tillgängligt på ditt konto. Återbetalningstiden styrs av din kortutställare och beror vad du har för kreditavtal med din bank.
Den enda omkostning du har när du ångrar ett köp är portot för att skicka varan retur till oss.
Vi kan tyvärr inte ta emot paket som skickas med postförskott.
Dessa returregler gäller för varor sålda till privatpersoner - det gäller inte varor sålda till företag.
Reklamation
När du handlar på byStroom.se har du självklart 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.
Det betyder att du antingen kan få varan reparerad, ombytt eller rabatt på priset, beroende på den konkreta situation.
Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage.
Enligt 17 § Konsumenttjänstlagen så ska man som konsument reklamera ett fel "inom skälig tid" från det att man upptäckt felet (eller borde ha gjort det). Om man reklamerat inom 2 månader så räknas det alltid som "inom skälig tid".
Om det skulle vara något fel på din vara ber vi dig att alltid kontakta oss innan du skickar tillbaka varan. Vid reklamationer ber vi dig att mejla bilder, ordernummer, namn och reklamationsorsak till: info@bystroom.se
Vi återkommer inom 2 dagar. Ifall vi kommer överens med dig om att varan ska sändas i retur till oss; skickas den med bifogad faktura till följande adress:
byStroom
Møllevej 5
8581 Nimtofte
Danmark
Om din reklamation är berättigad skickar vi en ny vara till dig fraktfritt. Om varan är slutsåld kan du välja mellan att få en annan liknande vara eller att få det betalda beloppet i retur.
Vi kan tyvärr inte ta emot paket som skickas med postförskott. Kom ihåg att varan alltid ska returneras i försvarligt emballage.